Kirjoittaja
Katja Järveläinen

Aidosti asiakaslähtöinen Gapps

13/09/2016   Gapps, Uusi työ

Aidosti asiakaslähtöinen yritys. Mahtipontisen kuuloista, mutta onko se todella toteutettavissa?

Kuten edellisenäkin vuonna, lähetimme kesäkuussa asiakkaillemme asiakastyytyväisyyskyselyn. Tämän vuoden vastausprosentti oli huikea 25 % ja rikoimme samalla vastaajien ennätysmäärän 119 vastauksella. Oli suuri ilo huomata, kuinka aktiivisia meidän asiakkaamme ovat.

Vastaajista jopa 93% suosittelisi Gappsia!

Erityisesti tyytyväisiä asiakkaamme olivat siihen, kuinka Google Apps -työkalujen käyttöönotto sujui meidän kanssamme. Erittäin positiivista palautetta keräsivät myös meidän osaava tukitiimi ja asiantuntijapalvelumme.

Gappsilla tuntuu olevan halu saada aikaan tuloksia eikä laskutusta teknisen jargonin suoltamisesta

Erityisesti sydäntä lämmittivät asiakkaidemme avoimet kommentit kysymykseen ”Mitkä seikat saivat sinut valitsemaan juuri meidät yhteistyökumppaniksi”. Asenne, taito, joustavuus, raikkaus ja palvelualttius olivat sanoja, jotka nousivat esille. Kiitos teille kaikille! Aiomme olla sanojenne mittainen yhteistyökumppani myös jatkossa.

Erinomaisuuteen ja itsekehuun ei kuitenkaan tule tuudittautua.

Tiedostamme, että toimintaamme ja palvelujamme voi aina kehittää ja niin me aiommekin tehdä vastaustenne pohjalta.

Haluamme olla uusien digitaalisten palvelujen kehityksessä aktiivisesti mukana luotettavana ja ketteränä asiantuntijakumppanina.

Vastaajista 47,1 %:lla ei ollut kokemusta Gappsin ohjelmistokehityksestä. Kuten Tuomas viime viikolla kirjoitti: “Haluamme olla uusien digitaalisten palvelujen kehityksessä aktiivisesti mukana luotettavana ja ketteränä asiantuntijakumppanina. Meillä on vahva osaaminen pilvipohjaisten skaalautuvien sovellusten suunnittelussa ja toteutuksessa.”

Lue lisää Gappsin ohjelmistokehityksestä Tuomaksen blogikirjoituksesta ja ole minuun yhteydessä mikäli sinulla herää ideoita, joita haluaisit pallotella meidän kanssamme!

Asiakkaistamme 84,9 % olivat tyytyväisiä Googlen tarjoamaan teknologiaan. Iso plussa tuli siitä, että Googlen teknologiat kehittyvät jatkuvasti ja päivitysten mukaiset uudet ominaisuudet ovat helposti kaikkien käytettävissä.

Aiomme jatkossa viestiä aktiivisemmin hyödyllisten lisäosien ja Googlen ympäristöön mainiosti integroituvien työkalujen mahdollisuuksista.

Asiakkaamme olivat myös tyytyväisiä työkalujen tuomaan tehokkuuteen, ja erityisesti siihen, kuinka Google Drive nopeuttaa ja helpottaa yhteistyötä ja tiedon jakoa.

Vastauksissa kävi kuitenkin myös ilmi, että erityisesti Googlen omien toimisto-ohjelmistojen – Docsin, Sheetsin ja Slidesin – tehokkaassa käytössä voisi olla parantamisen varaa. Myöskin joissain tapauksissa Driven kansiorakenteet ja jakoasetukset olivat päässeet rönsyilemään, mikä vaikutti käyttökokemukseen.

Sen lisäksi, että tällaisia tarpeita voidaan taklata yksilöllisillä koulutuksilla ja työpajoilla, aiomme puuttua näihin kipupisteisiin keskittämällä meidän tulevat yleiset koulutukset näiden aihealueiden ympärille. Kutsut ja ilmoittautumisohjeet yleisiin koulutuksiin saapuvat asiakkaillemme niin sähköpostitse kuin uutiskirjeen mukana, mutta kannattaa seurata silloin tällöin myös nettisivujemme ”Tapahtumat” -osiota.

Olemme aina iloisia saadessamme palautetta, sillä asiakkaidemme kokemukset ohjaavat ja muovaavat toimintaamme.

Kysyimme asiakkailtamme myös, kuinka tuttuja ja käytettyjä kolmannen osapuolen työkalut ja lisäosat heille ovat. Vastaajista 30 % koki, että vastaavia työkaluja käytetään heidän organisaatiossaan melko tehottomasti ja 31 %:lle kyseiset ratkaisut olivat täysin vieraita.

Aiomme jatkossa viestiä aktiivisemmin tällaisten hyödyllisten lisäosien ja Googlen ympäristöön mainiosti integroituvien työkalujen mahdollisuuksista. Aloitamme itse asiassa heti ensi viikolla, torstaina 22.syyskuuta, kun järjestämme ”Automatisoi aikasyöpöt, vapauta työaikasi” -tapahtuman. Mahdut vielä hyvin mukaan!

Tapahtumassa kerromme vahvasti case-esimerkkeihin pohjautuen, miten automaatiota ja lisäosia hyödyntämällä saadaan tuttuihin Google Appseihin lisää potkua. Pyrimme suunnittelemaan jatkossakin tapahtumamme asiakkaidemme palautteen ja tarpeiden mukaan. Tämänkin automaatiota käsittelevän tapahtuman idea tuli alun perin eräältä asiakkaaltamme.

Toimintaamme ohjaa vahva, aito asiakaslähtöisyys.

Me olemme korvat höröllä palautteelle ja ideoille. Olemme aina iloisia saadessamme palautetta, sillä asiakkaidemme kokemukset ohjaavat ja muovaavat toimintaamme. Haluaisin lopuksi nostaa yhden palautteen, joka lämmitti mieltämme erityisesti: “Gappsilla tuntuu olevan halu saada aikaan tuloksia eikä laskutusta teknisen jargonin suoltamisesta”.

Kehtaamme väittää, että meillä on myös parhaimmat asiakkaat. Kiitos, että saamme olla teidän matkassa uutta työtä tekemässä

Kiinnostaisiko sinua kuulla tarkemmin koulutuksistamme, työpajoistamme ja ohjelmistokehityksen mahdollisuuksista? Tai haluasitko ehdottaa meille jotain aihetta, jonka voisimme ottaa osaksi yleisiä koulutuksiamme? Jätä tietosi alla olevalle lomakkeelle, niin olen sinuun yhteydessä!

Katja Järveläinen
Customer Success Manager
Katja tukee asiakkaidemme menestystä ketterässä pilviympäristössä ja ohjaa heitä kohti uuden työn mallia, jossa moderni teknologia palvelee käyttäjien ja liiketoiminnan tarpeita.

Lue lisää samanlaisia artikkeleita

Ota yhteyttä