Kuinka infonäytöistä tehdään älykkäitä?

Monelle ensimmäinen mielikuva infonäytöistä on niiden hyödyntäminen myymälämainonnassa, lentokentillä ja ostoskeskuksissa erilaisina kyltteinä ja opasteina. Hiljattain infonäyttöjä on alkanut ilmestyä myös yritysten toimitiloihin: niitä voi nähdä aulassa, lounasravintolassa ja toimiston seinällä.

Tyypillisesti näissä näytöissä pyörii säätiedotuksia, valtakunnallisia uutisia ja iltapäivän kahvi+pulla tarjouksia. Joskus näytöillä saattaa nähdä vikailmoituksen, kun yhteys tiedon lähteeseen on katkennut syystä tai toisesta – myös täysin pimeä näyttö vailla minkäänlaista sisältöä on aika surkea näky.

Screen Shot 2017-06-01 at 11.57.40

Näiden tosielämän esimerkkien pohjalta voidaan todeta kaksi asiaa: kiinnostusta ja intoa infonäyttöjen hyödyntämiseen sisäisessä viestinnässä löytyy, MUTTA useasti toteutus vähän ontuu. Monen infonäyttöratkaisun ongelmana on varsin raskas ylläpito, mikä taas aiheuttaa motivaation puutetta sille ihmiselle, jonka tehtävänä on huolehtia tiedon viestimisestä.

Jotta infonäyttöjen avulla voisi todella tehostaa sisäistä viestintää, tiedonhallinnan pitää olla mahdollisimman simppeliä. Tässä isoon rooliin nousee automatisaation ja visualisoinnin yhteispeli. Eikö olisi hienoa, jos tieto kaikista eri lähteistä olisi mahdollista yhdistää samaan paikkaan ja viestiä fiksusti kaikille?

Screen Shot 2017-05-18 at 15.36.33

Minulla on sinulle hyviä uutisia! Gappsin infonäyttöratkaisujen avulla se onnistuu. Voit siis pitää sisäisen viestinnän ajan tasalla, relevanttina ja visuaalisesti kiinnostavana yhden kokonaisvaltaisen paketin avulla. Kaiken lisäksi voit kontrolloida sisältöä kuukausitasolla, jolloin et varmasti maksa turhasta.

Ehkä haluaisit kuulla lisää mahdollisuuksista juuri teidän organisaationne tarpeisiin? Ota ihmeessä yhteyttä, niin laitetaan tieto tavoittamaan oikeat ihmiset!

Lue lisää samanlaisia artikkeleita