Kirjoittaja
Kati Makkonen

Miksi Google Cloud julkistus on merkittävä?

05/10/2016   Google Cloud, Tiedote

Google julkisti viime viikolla uuden tuote-, palvelu- ja teknologiaportfolionsa, joka kantaa nimeä Google Cloud. Julkistuksen myötä aiemmin tuttu nimi Google for Work jää historiaan.

Uusi Google Cloud kokoaa nyt ensimmäistä kertaa yhteen kaikki Googlen yritysasiakkaille tarjoamat IaaS-, PaaS- ja SaaS-ratkaisut. Uuden portfolion myötä Google pystyy vastaamaan aiempaa paremmin tämän päivän haasteisiin, tukien asiakasta digitaalisessa ja nopeatempoisessa toimintaympäristössä.

Google Cloud -portfolioon kuuluvat Google Cloud Platform, kollaboraatiotyökalut, kaikki koneoppimista hyödyntävät työkalut ja niiden rajapinnat sekä Google Maps yrityskäytössä.  Näiden lisäksi Cloudin alla ovat Android-puhelimet, tabletit ja Chrome-laitteet, jotka kaikki toimivat pilvessä.

Google Cloud ei suinkaan ollut ainoa julkistus viime viikolla, vaan Google esitteli myös uuden G Suite -nimeä kantavan portfolionsa. G Suite kokoaa yhteen tutut Googlen yhteistyöratkaisut, mm.: Gmail, Docs, Drive ja Calendar. Näiden lisäsi G Suite -portfolio hyödyntää koneoppimista, jonka avulla saadaan automatisoitua ja yksinkertaistettua päivittäisiä työtehtäviä. G Suite julkistuksen myötä Google Apps for Work nimi katoaa.

Googlen työkalut ovat perinteisesti olleet sopivia kaikenkokoisille yrityksille ja niin on myös Google Cloud -portfolion kanssa. Erityisesti Googlen kasvava fokus suurten yritysten palvelutarjontaan näkyy uuden kokonaisuuden sisällä vahvasti; G Suite ja Cloud Platform toimivat nekin saumattomasti yhdessä.

Google Cloud ei ole pelkkä tuotejulkistus

Digitaalinen transformaatio ja pilveen siirtyminen ovat molemmat teknisiä prosesseja, joissa asiakasyritykset kaipaavat usein teknistä apua ja tukea. Myös Google painottaa teknisen kyvykkyyden tärkeyttä näin suurten projektien migraatioissa, käyttöönotoissa ja kehitysprojekteissa.

Yksin ei kannata painia isojen projektien parissa. Yhteistyöllä voimme taklata haasteet ja menestyä!

Pilveen siirtyminen on iso päätös yritykselle. Kenen pilviteknologiaan luotetaan tänään ja vielä tulevaisuudessa? Päätös on paljon suurempi kuin pelkkä halu saavuttaa kustannussäästöjä ja parempaa tietoturvaa.

Seuraavien viiden vuoden aikana jokainen yritys tulee kokemaan muutoksen, jonka älykäs data, analytiikka, koneoppiminen ja digitaalinen viestintä mahdollistavat. Tulevaisuudessa digitaalinen teknologia tulee olemaan kilpailutekijä, mikä erottaa yritykset toisistaan.

Pilviteknologian valitseminen on ensimmäinen askel tulevaisuuden rakentamisessa. Kenet sinä valitset kumppaniksesi matkalle?

 

Kati Makkonen
Head of Marketing and Communications
Katin vastuulla on viestiä asiakkaille kaikissa viestintäkanavissa sekä suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa tukevia aktiviteetteja yhdessä myynnin kanssa.

Ota yhteyttä