Kirjoittaja
Kati Makkonen

Vismasta eriytynyt Azets valitsi Gappsin kehittämän sosiaalisen intranetin

10/02/2017   Tiedote, Universe

Pohjoismaisesta ohjelmisto- ja ulkoistusjätti Vismasta vuoden vaihteessa eriytetty 2500 työntekijän Azets on valinnut Gappsin kehittämän Universen uudeksi viestintäjärjestelmäkseen.

Azets haki viestinnälle ja työntekemiselle uudenlaista alustaa, joka toisi yrityksen tärkeät tiedot ja työntekijät helpommin yhteen. Johtavana ajatuksena oli rakentaa yhteisö, johon työntekijät aktiivisesti haluaisivat tulla keskustelemaan, jakamaan tietotaitoaan ja työskentelemään. Azetsissa uskotaan, että yrityksen kilpailukyky syntyy siitä, että yrityksen tieto ja henkilöstö kohtaavat toisensa, riippumatta niiden maantieteellisestä sijainnista.

Azetsin CIO Vidar Bekken kommentoi valintaa näin: “Valitsimme Universen viestintäjärjestelmäksemme, koska uskomme sen tukevan kansainvälistä kasvuamme ja uuden yrityskulttuurimme rakentamista. Haluamme saavuttaa avoimen tiedonjakamiskulttuurin, joka on aidosti työntekijälähtöinen.”

Siinä missä perinteiset intranetit ovat toimineen enemmänkin staattisen tiedon pankkeina, joita käytetään silloin kun etsitään jotakin tiettyä informaatiota, ohjetta tai tiedostoa, Gappsin ja Universen tarjoama lähestymistapa on erilainen. Johtavana ajatuksena on tarjota yritykselle portaali, mihin työntekijät aktiivisesti haluavat tulla päivittäin tekemään töitä yhdessä, keskustelemaan sekä päivittämään itsensä ajantasalle siitä, mitä yrityksessä sekä eri projektiryhmissä on meneillään.

Kasper Pöyry, Gappsin operatiivinen johtaja uskoo, että Azets saa Universesta itselleen portaalin, johon työntekijät haluavat tulla takaisin yhä uudestaan koska se tuottaa heille arvoa; “Jos Azetsin työntekijät voivat säästää 15 minuuttia työaikaansa päivittäin Universen avulla, on hyöty työntekijälle ja yritykselle ilmeinen.”

Lue lisää Universen hyödyistä ja toiminnallisuuksista.

Kati Makkonen
Head of Marketing and Communications
Katin vastuulla on viestiä asiakkaille kaikissa viestintäkanavissa sekä suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa tukevia aktiviteetteja yhdessä myynnin kanssa.