Kirjoittaja
Pekka Alhonsalo

Miksi G Suiten lisenssit kannattaa keskittää partnerille?

Googlen työkalut ovat monelle yritykselle selkeä valinta yrityksen käynnistysvaiheessa. Yksinkertainen lisensointi, erittäin helppo käyttöönotto, erinomaiset työkalut ja vähäinen hallinnointi tarjoavat riittävät puitteet yrityksille keskittyä omaan liiketoimintaan ja sen kehittämiseen. Usein kuitenkin yrityksen kasvaessa ympäristön hallinnoiminen ja “ylläpitoa” vaativat toimenpiteet monimutkaistuvat ja alkavat vaatia enemmän aikaa ja resurssia, jolloin asiantuntijoita joudutaan sitomaan ympäristön pääkäyttäjätehtäviin ja käyttäjien tukemiseen. Ongelmatilanteissa Googlen asiantunteva tuki on helppo tavoittaa, ja tämä kanava tarjoaakin erinomaista apua, jos tarkoituksena on vastata kysymykseen “miksi”. Googlen tuki ei välttämättä pysty auttamaan, jos kysymyksenasettelu aloitetaan “miten” kysymyksellä.

Näiden operatiivisten tehtävien lisäksi G Suite on ympäristönä alati kehittyvä, ja kaikkien päivitysten ja uusien ominaisuuksien seuranta käy hyvin työlääksi. Siksi niiden hyödyntäminen jää helposti puutteelliseksi. Tällöin syntyy myös usein tilanteita, joissa hankitaan korvaavia ratkaisuja ulkopuolelta, mikä taas nostaa yrityksen juoksevia kuluja. Kasvava käyttäjämäärä, eli yrityksen työntekijät ja konsultit, luovat myös useampia rajapintoja ulkoisille hyökkääjille, jos tietoturvaa parantavia ominaisuuksia, kuten kaksivaiheinen tunnistautuminen sekä mobiililaitehallinta, ei ole otettu käyttöön ympäristössä.

Googlen palvelut kiinnitetään myös luottokortille, joten tilanteet, joissa luottokortti vanhenee tai menee muusta syystä kiinni, ovat riski, että palvelut menevät jäihin yllättäen. Tämä voi ymmärrettävästi synnyttää hyvinkin mittavia ongelmia ja kustannuksia yritykselle.

Valitsemalla sopivan partnerin yritys mahdollistaa omien asiantuntijoiden käyttämisen liiketoimintaa edistäviin asioihin ja minimoi merkittävästi riskejä ympäristön toimivuuden ja turvallisuuden kannalta. Tämä mahdollistaa myös käyttäjätuen keskittämisen G Suiten osalta asiantuntijoille, jotka eivät vastaa vain “miksi” kysymyksiin, vaan tarjoavat mielellään myös vastauksia “miten” aiheisiin. Vuosien kokemus G Suiten palveluista ja laaja asiakaskunta ovat kasvattaneet asiantuntijoidemme tietämystä ja ymmärrystä eri tarpeista, joihin G Suite pystyy vastaamaan sekä keinoista, miten tarpeisiin kannattaa vastata. Haluamme myös tukea ja auttaa asiakkaitamme pysymään ajantasalla uusista ominaisuuksista ja päivityksistä tarjoamalla näkemystä ja ajatuksia, miten mikäkin päivitys tai uusi ominaisuus voisi asiakkaamme ympäristössä toimia. Pystymme myös tarjoamaan palveluiden maksun laskulla, joten luottokortteihin sidotut palvelut voivat jäädä unholaan.

Yhteenvetona, G Suiten lisenssien keskittäminen partnerille kannattaa, koska:

  • Se takaa uusien ominaisuuksien hallitun käytön, minkä avulla leikataan kustannuksia muista päällekkäisistä palveluista ja ollaan tietoisia juuri itselle olennaisista muutoksista
  • G Suiten kulujen minimointi: hallinta keskitetty eli pidetään huolta lisenssien oikeasta määrästä ja ajantasaisuudesta
  • Tuodaan esiin tehokkaampia tapoja hyödyntää sovelluksia ja ymmärretään niiden täysi potentiaali
  • Tukipalveluiden avulla vähennetään oman teknisen tuen työmäärää
  • Pidetään huolta että tietoturva-asetukset ovat oikein ja ajantasalla
  • Laskutus korvaa kiinnitetyt luottokortit
  • Tarjoamme lisenssit samaan hintaan mitä Google. Sen lisäksi voimme tarjota lisensseihin myös ajankohtaisia tarjouksia, joita on saatavilla vain Googlen partnereiden kautta

 

Entä miksi partneriksi kannattaa valita Gapps?

Annamme asiakkaidemme kertoa:

Gapps is the rare combination of being an expert at what it does and making you feel as if you are the most important client it has. Always responsive to any question I have, they keep me informed and they understand who we are and what we ́re trying to do. Gapps’s customer service has been very professional and polite with all service related items. Thanks again to the entire Gapps team.
Ben Ottoman, CISO / Avaus

Gapps on yritys, jonka valttikortteina ovat asiakaslähtöisyys sekä mutkaton ja erittäin nopea toiminta. Gapps on tuonut meille toimintavarmuutta meidän Google Cloud -ratkaisuissa ja yhdessä tekemämme projektit ovat toteutettu toiveidemme mukaisesti ja käyttöönotto on ollut erittäin sujuvaa. Gappsin erityinen yrityskulttuuri ja asiantuntevat työntekijät tekevät heistä ketterän yhteistyökumppanin jonka kanssa on helppo toimia yhdessä.
Teemu Hakuli, Head of IT / Seriously Digital Entertainment

”Gappsista huokuu empatia ja ihmiskeskeisyys. Heidän kanssa on hyvä tehdä yhteistyötä koska tuntuu, että työskentelee ihmisten eikä kasvottoman korporaation kanssa.”
Matti Someroja, IT System Specialist / Idean

Amazing people, amazing service, true professionals with passion to solve problems. We can highly recommend Gapps to anyone!
Samppa Vilkuna, CEO & Co-Founder / Superson

Gappsissa on kyse ennen kaikkea mahtavista ihmisistä, jotka auttavat intohimolla asiakkaita uuteen digitaaliseen työskentelytapaan. Perustana on ainutlaatuinen yrityskulttuuri, joka tekee Gappsista erittäin helpon, ketterän ja myös hauskan yhteistyökumppanin.
Tomi Paajanen, Co-Founder & CGO / Valotalive

Te Gappsillä – olette lähellä, läsnä, sopivan pieni ja ketterä. Teillä asioita oikeasti tehdään, sen sijaan että vain määriteltäisiin ja availtaisiin tikettejä.

– Esa Haapa-aho, ICT Specialist & Project Manager / Puuilo

 

Jos siis haluat vahvistaa ja varmistaa yrityksesi G Suite ympäristön tehokkaan ja turvallisen käytön, ota yhteyttä!

Pekka Alhonsalo
Google Cloud Sales Manager

Ota yhteyttä